logo

TikTok i Instagram to Google dla młodych?

Kilka dni temu Prabhakar Raghavan, starszy wiceprezes Googla, przytoczył wyniki badań, z których wynika, że około 40% młodych ludzi, kiedy szuka np. miejsca, aby coś zjeść, nie korzysta z Google Search czy Google Maps a z TikToka i Instagrama.

Co to może oznaczać dla branży i marketerów? Wydaje się, że w niedługiej przyszłości będziemy musieli dbać nie tylko o przykuwające wzrok grafiki, tiktoki i reelsy, ale również o nasycenie opisów odpowiednimi słowami kluczowymi (nie mówię o #), które będą korespondować z wewnętrznymi systemami indeksacji danych SoMe w jeszcze większym stopniu. 

Algorytmy TikToka i jego system generowania podobnych treści cały czas robi na mnie wrażenie. Ciekawa staje jednak perspektywa, w której użytkownicy zaczęliby wykorzystywać TikToka jako substytut Googla. Myślę, że ten temat będzie wracać coraz częściej. W końcu portal stworzony przez ByteDance jest odbierane jako “źródłem informacji”, które najszybciej zyskuje na popularności w grupie wiekowej 16-24.

_H

Źródła:
https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-is-fast-becoming-a-key-search-and-discovery-platform-for-younger-aud/629718/
https://mashable.com/article/tiktok-growing-news-source-uk-adults
https://techcrunch.com/2022/07/12/google-exec-suggests-instagram-and-tiktok-are-eating-into-googles-core-products-search-and-maps/

Kategoria

ostatnio dodane

Case study działań contentowych i reklamowych dla marki z branży medycznej

Czerwcowe social media updates

Przegląd kampanii Pride Month 2023

Porozmawiajmy o Twojej firmie.

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, lub umów się bezpośrednio przez Calendly.