logo

Czerwcowe social media updates

Jesteście gotowi, aby poznać czerwcowe aktualizacje w social mediach i zacząć wykorzystywać nowe funkcje do rozwijania swojego biznesu? Przeczytajcie, aby dowiedzieć się, co nowego w świecie social media i jak te zmiany mogą wpłynąć na Twoją strategię marketingową.

 

Meta

Kanały na Instagramie

Meta ogłosiła w połowie czerwca globalne wprowadzenie kanałów nadawczych na swojej platformie. Kanały nadawcze, które były wcześniej testowane na wybranych kontach w Stanach Zjednoczonych, są jednoosobowymi kanałami komunikacyjnymi, na których twórcy mogą dzielić się różnymi treściami ze swoimi obserwatorami. Obserwujący nie mogą publikować na kanałach, ale mogą reagować na wiadomości za pomocą emoji lub brać udział w ankietach (które po dosyć krótkim czasie zostały wstrzymane).

Twitter od Mety?

Meta pracowała nad aplikacją będącą odpowiedzią na Twittera, obecnie znaną jako mogą dodawać zdjęcia i video. Aplikacja jest zintegrowana z kontami na Facebooku czy Instagramie poprzez protokół ActivityPub. Aplikacja nie jest obecnie dostępna w Polsce.

 

Nowe funkcje dla twórców Meta

Meta wprowadza szereg nowych narzędzi dla twórców, w tym szablony Reels, uaktualnione opcje edycji Reels, codzienną listę kontrolną do budowania obecności marki w sieci, nowe wglądy w wydajność i wiele więcej. Meta wprowadza również nowe możliwości ekspozycji dla twórców poprzez nową jednostkę 'Creators to Follow’ w kanałach informacyjnych użytkowników.

 

Dostępna opcja pobierania Reelsów do pamięci urządzenia

Instagram wprowadza możliwość pobierania publicznie opublikowanych Reels do swojego albumu na telefonie. Opcja jeszcze nie jest dostępna w Polsce. Umożliwi ona szersze udostępnianie treści Reels, nawet bez bezpośredniego linku do profilu twórcy. Jest to rozwiązanie podobne do tego, które znamy z TikToka.

 

Nowe opcje reklamowe dla Reels

Meta wprowadza nowe opcje reklamowe dla Reels, umożliwiając większej liczbie marek dostęp do tej opcji. Meta wprowadza również optymalizację muzyki w Reels na Facebooku, aby zapewnić bardziej kreatywne i angażujące narzędzia dla jednoobrazkowych reklam Reels.

 

Poprawa bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników Pinteresta

Pinterest dołącza do nowego programu „Inspired Internet Pledge”, który ma na celu poprawę bezpieczeństwa młodych użytkowników. Program, stworzony we współpracy z Boston Children’s Hospital, ma na celu zmniejszenie negatywnego wpływu mediów społecznościowych na zdrowie psychiczne młodzieży. Każda firma podpisująca zobowiązanie tworzy dokument opisujący konkretne działania, które podejmie w celu realizacji zasad zobowiązania.

 

LinkedIn usuwa opcje publikacji

LinkedIn usuwa kilka funkcji dla twórców, w tym posty karuzelowe, filmy profilowe i opcję linkowania w obrazach. Decyzja ta wynika z niewielkiego wykorzystania tych funkcji przez użytkowników. Wszystkie te elementy zostaną usunięte do 26 czerwca.

 

Posty wspomagane AI na LinkedInie

LinkedIn rozpoczyna testy generowania postów za pomocą AI. Nowa funkcja pozwala użytkownikom na generowanie „pierwszych wersji” postów za pomocą AI, które mogą następnie edytować i personalizować. Pomimo potencjalnych korzyści, istnieją obawy, że ta funkcja może prowadzić do dezinformacji i fałszywych reprezentacji umiejętności i wiedzy użytkowników.

 

Te wszystkie zmiany ułatwiają twórcom treści komunikację z ich odbiorcami, a także poprawę bezpieczeństwa i doświadczenia użytkowników na tych platformach. Pojawiają się również głosy, że wszystkie nowe narzędzia od Mety (czaty grup na Messengerze, Kanały na Instagramie itp.) zaczynają przytłaczać użytkowników tych platform. Jesteśmy ciekawi, czy i jak te aktualizacje wpłyną na strategie marketingowe w nadchodzących miesiącach.

Kategoria

ostatnio dodane

Case study działań contentowych i reklamowych dla marki z branży medycznej

Czerwcowe social media updates

Przegląd kampanii Pride Month 2023

Porozmawiajmy o Twojej firmie.

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, lub umów się bezpośrednio przez Calendly.