logo

Przegląd kampanii Pride Month 2023

Wspaniale widzieć, że wiele znanych marek wyraża swoje poparcie dla społeczności LGBTQIA+! Zmieniają swoje zdjęcia profilowe i logotypy na tęczowe flagi, a także przekazują wsparcie finansowe organizacjom wspierającym tę społeczność. Poniżej kilka przykładów kampanii wybranych marek.

 

Social media platforms


Nie możemy pominąć Meta, YouTube i TikTok, które co roku konsekwentnie okazują swoje poparcie. Ostatni w kampanii „You Belong Here” przez cały miesiąc zwiększali widoczność treści twórców LGBTQIA+, dodając specjalne tła, promowane hasztagi i współprace z partnerami platformy.

Platformy VOD

Podobnie zareagowały platformy VOD, takie jak Amazon Prime, HBO i Netflix, które dołączyły do tej inicjatywy, promując filmy fabularne i dokumentalne związane z tematyką społeczności LGBTQIA+.

Marki modowe

Jak co roku wiele marek modowych, w tym Levi’s, Converse, Coach, Guess i Cos, stworzyło dedykowane kolekcje ubrań i akcesoriów, które są prawdziwą pochwałą dla różnorodności.

Ikea

Ikea Polska kontynuuje pracę na rzecz bardziej sprawiedliwego świata. W tegorocznej kampanii marka przekazuje część dochodu ze sprzedaży tęczowych toreb bawełnianych na rzecz stowarzyszenia „Miłość nie wyklucza”. To naprawdę fantastyczna inicjatywa.

 

A teraz, czas na polskie marki!

 

Kubota przygotowała już piątą edycję swojej edukacyjnej kampanii pod hasłem „Tęczniej z dumy”. W tym roku mają również zachęcać odbiorców do siania łąk kwietnych.  “Pride Month chcemy świętować radośnie, a nasiona kwiatów symbolicznie oddają cel prowadzonej przez nas kampanii. Siejemy akceptację, szacunek i radość, by te pęczniały i kiełkowały na odpowiednim gruncie” 

 

Many Mornings, polska marka produkująca skarpetki, zadeklarowała przekazanie 100% zysków ze sprzedaży dwóch modeli skarpet na rzecz grupy Stonewall, których przedstawiciele byli wolontariuszami marki.

 

Niestety, nie wszystkie kampanie okazały się sukcesem. Przykładem takiej nieudanej inicjatywy jest kampania „Yes for Love” marki biżuterii YES. Miała ona na celu zwrócenie uwagi na problem legalizacji małżeństw jednopłciowych, ale, biorąc pod uwagę małe szanse na legalizację takich małżeństw w najbliższych 4 latach, internauci odebrali ją jako żart. Firma zrezygnowała z kampanii i publicznie przeprosiła po otrzymanych komentarzach.

 

Pamiętajmy, że Pride Month to okazja do wspierania i doceniania różnorodności. Każdy gest wsparcia i pokazanie akceptacji ma ogromne znaczenie! 🌈✨

Kategoria

ostatnio dodane

Kwietniowy Social Media Updates

Case study działań contentowych i reklamowych dla marki z branży medycznej

Czerwcowe social media updates

Porozmawiajmy o Twojej firmie.

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, lub umów się bezpośrednio przez Calendly.