Witamy się ponownie w marcowej aktualizacji social mediów! Mamy kilka nowych opcji reklamowych, pojawienie się płatnych znaczników weryfikacji i kilka zmian w feedzie TikToka. Zobaczcie, co działo się w tym miesiącu w social mediach w Polsce i na świecie, aby lepiej wykorzystać potencjał tych narzędzi w swojej strategii komunikacji.
Co się działo w środowisku Meta?
Nowa opcja reklamy przenoszącej do wiadomości
Meta wprowadza nową opcję reklamową. Udostępnia Reklamy przenoszące do wiadomości (Click-to-Messenger Ads), co pozwoli firmom kierować bezpośredni ruch z reklam na wiadomości prywatne na Messengerze, Instagramie i WhatsAppie.
źródło: https://www.facebook.com/business/help/1816962591668838?id=371525583593535
NFT
Meta kończy swoje projekty displayowe związane z NFT, aby skupić się na innych sposobach wspierania twórców i firm. Ruch ten ma miejsce w kontekście szerszego spowolnienia wydatków na reklamę cyfrową. Entuzjazm wokół NFT znacznie przygasł i został dotknięty spowolnieniem wydatków oraz zmianami na rynku kryptowalut.
źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/Meta-Ends-NFT-Projects-on-Facebook-and-Instagram/644914/
Meta Verified
Meta uruchomiła w USA swój program Meta Verified, umożliwiając amerykańskim użytkownikom zakup niebieskiego znacznika na Facebooku lub Instagramie za 11,99 USD miesięcznie w sieci lub 14,99 USD w aplikacji. Aby dołączyć do programu, użytkownicy muszą dostarczyć dowód tożsamości ze zdjęciem, aby zweryfikować swoją tożsamość. Korzyści z programu to m.in.: tick weryfikacyjny, ochrona konta, dedykowana obsługa konta, ekskluzywne naklejki na FB i IG Stories oraz 100 Starsów miesięcznie do przydzielenia innym twórcom na Facebooku. Meta wstrzymała dodanie zwiększonego zasięgu dla profili Meta Verified.
źródło: https://about.meta.com/technologies/meta-verified/
Aktualizacja WhatsApp na Windows
Meta uruchomiła nową wersję WhatsApp dla komputerów z systemem Windows. Nowa wersja komunikatora zawiera zaktualizowany interfejs dla czatów grupowych, dając większe możliwości wykorzystania WhatsApp do spotkań wideo.
źródło: https://about.fb.com/news/2023/03/faster-speeds-improved-calling-whatsapp-desktop/
Nowości na Facebooku
Reels do 90 sekund
Meta ogłosiła dziś istotne zmiany w swojej obsłudze Reelsów na Facebooku. Od teraz, użytkownicy będą mogli tworzyć Reelsy o długości do 90 sekund, co oznacza zwiększenie limitu o 30 sekund w porównaniu do poprzedniego. Co więcej, Meta udostępniła nowy zestaw narzędzi kreatywnych, które umożliwiają użytkownikom korzystanie z różnych szablonów tworzenia Reelsów, dając tym samym możliwość eksperymentowania z różnymi formami i stylami wideo.
Co nowego na Instagramie w marcu?
Nowe opcje reklamowe na Instagramie
Instagram uruchamia dwie nowe opcje reklamowe. Reklamy z przypomnieniem o wydarzeniu, które pozwalają użytkownikom zapisać się na przypomnienie o wydarzeniu oraz reklamy w wynikach wyszukiwania.
źródło: https://business.instagram.com/blog/reminder-ads-and-ads-in-search-results
Nowa funkcja tworzenia kolekcji ze znajomymi
Najnowszym dodatkiem na Instagramie jest opcja udostępniania postów, która umożliwia użytkownikom danego czatu utworzenie wspólnej kolekcji dla czatu, do której każdy użytkownik może następnie dodawać posty.
Zdjęcie urodzinowe na Instagramie
Instagram pracuje nad nową opcją, która ma pomóc użytkownikom w obchodzeniu urodzin — specjalny efekt zdjęcia profilowego, które w dniu urodzin ma być widoczne na profilu użytkownika.
źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-new-birthday-profile-effect/646480/
TikTok – co nowego?
Keyword Insights
TikTok wprowadził nową funkcję w swoim Creative Center o nazwie „Keyword Insights”, która jest przydatna dla marketerów. Funkcja ta dostarcza informacji o najskuteczniejszych słowach kluczowych i frazach używanych w reklamach TikTok. Jest to cenne narzędzie badawcze dla reklamodawców, którzy chcą poprawić swoje kampanie reklamowe na platformie.
https://www.socialmediatoday.com/news/TikTok-Adds-Keyword-Insights-for-Marketers/644491/
Zresetuj feed
TikTok ogłosił nową funkcję, która pozwala użytkownikom zresetować swój feed, jeśli nie są już zadowoleni z polecanych filmów. Funkcja ta jest testowana od kilku miesięcy i resetuje zdefiniowane przez algorytm zainteresowania użytkownika. Dodatkowo TikTok opracowuje nowe systemy, które mają zapobiegać powtórkom i ograniczać ekspozycję na szkodliwe treści.
Trzeci feed
TikTok ogłasza trzeci feed: STEM (science, technology, engineering, math) obok stron Obserwowani i Dla Ciebie. Znajdą się tam treści o tematyce naukowej, technologicznej, inżynieryjnej i matematycznej. Kanał będzie zawierał treści dla użytkowników szukających trendów w nauce i technologii. Użytkownicy z USA zaczną widzieć ten feed w najbliższych tygodniach.
źródło: TikTok
źródło: https://newsroom.tiktok.com/en-us/take-discovery-to-a-new-level-with-stem-feed
LinkedIn – marcowe nowości
AI na LinkedIn
LinkedIn, firma należąca do Microsoftu, wprowadza do swojej platformy więcej elementów opartych na AI. Microsoft planuje zintegrować konwersacyjne zaplecze GPT firmy OpenAI z praktycznie wszystkimi swoimi aplikacjami i funkcjami. Integracja ta zaoferuje nowe opcje tworzenia profili LinkedIn, generowane przez AI opisy stanowisk pracy oraz możliwości edukacyjne w zakresie technologii AI za pośrednictwem LinkedIn Learning. Dodatkowo LinkedIn wprowadzi nowe narzędzie napędzane przez GPT, które zapewni spersonalizowane sugestie pisania przy tworzeniu profili LinkedIn.
https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-adds-ai-generated-profile-summaries-and-job-listings/645136/
Akademia Podcastów
LinkedIn uruchomił nową inicjatywę o nazwie LinkedIn Podcast Academy, która ma pomóc w kształtowaniu kolejnego pokolenia talentów podcastowych. Akademia ta wyposaży uczestników w wiedzę niezbędną do uruchomienia udanego podcastu. Akademia jest rozszerzeniem LinkedIn Podcast Network, która obejmuje podcasty pod marką LinkedIn uruchomione w lutym ubiegłego roku. Nowa akademia zapewni wsparcie początkującym twórcom podcastów, zgodnie z działaniami LinkedIn na rzecz rozwoju sieci podcastów.
https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-launches-new-podcast-academy-to-expand-its-podcast-network/645018/
Planowanie postów na Linkedin oraz możliwość śledzenia innych firm
LinkedIn uruchamia wbudowaną funkcję planowania postów, a strony firmowe będą mogły teraz także śledzić inne strony w aplikacji. Zmiany są częścią najnowszej aktualizacji funkcji platformy. Opcja planowania postów pozwala na mapowanie postów z wyprzedzeniem do trzech miesięcy. Można również zobaczyć wszystkie zaplanowane posty za pośrednictwem narzędzi strony firmowej.
Strony firmowe będą teraz mogły śledzić inne strony w aplikacji. Daje to kolejny sposób na śledzenie trendów w branży, udzielanie się marek w dyskusji i analizę konkurencji.
źródło: https://www.linkedin.com/business/marketing/blog/linkedin-pages/new-features
Co nowego na Twitterze?
Twitter Blue w Polsce
Twitter wprowadził w Polsce możliwość zakupu odznaki Twitter Blue. Niebieski znacznik kosztuje 49 zł miesięcznie lub 514,99 zł w subskrypcji rocznej. Subskrypcja jest nieco tańsza w wersji na sam desktop, bo wynosi: 36 zł netto (44,28 zł brutto) miesięcznie i 374,99 zł rocznie. Funkcje Twitter Blue to np. edycja głównych Tweetów (do 5 edycji w ciągu 30 minut po publikacji) i cofnięcie Tweeta (przez kilka sekund po publikacji), dłuższe Tweety, upload dłuższych filmików, priorytet naszej odpowiedzi w rankingu wszystkich odpowiedzi z danego wątku, edycja paska nawigacyjnego aplikacji, zmiana motywów, wyglądu ikony aplikacji, tworzenie zakładek czy dodawanie zdjęć NFT.
Od 1 kwietnia Twitter zacznie odbierać odznaki uzyskane na starych zasadach, aby zachęcić wszystkich do zakupu subskrypcji.
źródła:
https://www.computerworld.pl/news/Plan-subskrypcji-Twitter-Blue-wkroczyl-do-kolejnych-krajow-w-tym-do-Polski,444411.html
https://mobiletrends.pl/twitter-blue-juz-w-polsce-za-49-zll/
https://help.twitter.com/en/using-twitter/twitter-blue
https://www.tabletowo.pl/twitter-blue-opinia-funkcje-cena/
https://twitter.com/verified/status/1639029459557679104