logo

Instagram #update 10/22

W poprzednich tygodniach pojawiło się sporo newsów dotyczących Instagrama, więc poniżej krótki update:

Natywny scheduler
Instagram testuje natywne planowanie postów w aplikacji – póki co opcja włączona jest w wybranych kontach biznesowych. Myślę, że pomimo możliwości planowania poprzez Creator Studio/ MBS, to takie rozwiązanie spotka się ze sporym zainteresowaniem bardziej aktywnych twórców.

Portfolio twórców
IG pracuje nad wprowadzeniem na stałe opcji przygotowania portfolio, które będzie można dodać do profilu. Z założenia ma pozwolić to na przygotowanie “prezentacji”, w której twórca przedstawia siebie, ma możliwość pokazania współprac reklamowych, w których brał udział oraz udostępnić generowane zasięgi. Opcja ta ma uzupełniać Creator Marketplace – wewnętrzną platformę IG, która została “udostępniona” kilka miesięcy temu. Swoją drogą na niej też szykują się zmiany.

Odznaki
Jak leakuje niezastąpiony Alessandro Paluzzi (Twitter), IG testuje opcje wprowadzenia odznak dla twórców rolek. W zależności od aktywności twórcy, unikatowości, popularności jego contentu i tego jak viraluje – ma on mieć możliwość zdobywania odznak typu: “trendsetter”, “creative strike” i pewnie wiele innych. Jeżeli opcja ta zostanie wprowadzona na stałe, to zapewne posiadanie odznaki będzie mieć wpływ na pozycjonowanie contentu twórców przez algorytm. Instagram w ten sposób chce:
a) zmusić twórców do jeszcze większej aktywności i kreatywności;
b) walczyć z konkurencją. Snapchat i TikTok ciągle cieszą się większą popularnością w pokoleniu Z w USA, chociaż IG mocno goni.

Kategoria

ostatnio dodane

Case study działań contentowych i reklamowych dla marki z branży medycznej

Czerwcowe social media updates

Przegląd kampanii Pride Month 2023

Porozmawiajmy o Twojej firmie.

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, lub umów się bezpośrednio przez Calendly.