Przedstawiamy kolejne podsumowanie nowości i zmian, które pojawiły się w tym miesiącu w social mediach — a było ich sporo. Niektórych sami doświadczyliście już na swoich ekranach, a niektóre dopiero nas czekają. Sprawdźcie 👇
Meta
Ochrona prawa marki — nowy menedżer zarządzania prawami autorskimi
Meta wprowadza specjalną stronę internetową, która pozwala na lepszą kontrolę treści danej marki. Narzędzie pozwala na weryfikację, co się dzieje z treściami marek, jak i kiedy są wykorzystywane oraz, najważniejsze, czy zgodnie z zasadami. Marki mogą wgrywać zdjęcia licencjonowanych produktów, które posłużą Mecie do analizy zasobów portali społecznościowych i wykrywania podobnych dopasowań. Dzięki temu będziemy wiedzieć, co się dzieje z naszymi treściami w postach czy markteplace.
Źródło:
https://www.facebook.com/business/help/828925381043253?id=4533021280101097
https://www.socialmediatoday.com/news/Meta-Launches-Brand-Rights-Manager-Website/641145/
Messenger i kolejny krok w stronę pełnego szyfrowania wiadomości
Meta zapowiedziała również zmiany w wyglądzie czatów szyfrowanych metodą end-to-end.
Zmiany będą wprowadzane stopniowo w najbliższych miesiącach i będą obejmować m.in.:
nowe motywy chatów szyfrowanych, personalizowane emoji i reakcje, możliwość dodawania zdjęć do chatów grupowych, podglądy linków, ujawnienie statusu aktywności czy Androidowe dymki dla czatów szyfrowanych.
Źródło:
https://messengernews.fb.com/2023/01/23/expanding-features-for-end-to-end-encryption-on-messenger/
Instagram: nowe dynamiczne zdjęcie profilowe
Instagram wprowadza dynamiczne zdjęcie profilowe, które może być w każdej chwili zamienione na naszego cyfrowego awatara. Użytkownicy mają możliwość stworzenia własnego awatara, który będzie ich reprezentacją na Instagramie. Warto dodać, że awatary są w 3D.
Dostęp do tej opcji znajdziecie wchodząc w wasz profil na Instagramie, a następnie klikając “Edytuj profil”.
Źródło:
https://www.socialmediatoday.com/news/Instagram-Adds-Avatar-Profile-Photos/641095/
Nowe opcje CTA dla profili biznesowych na Instagramie
Na ten moment funkcja jest dostępna tylko w Stanach, ale możemy spodziewać się, że po przetestowaniu jej zostanie wprowadzona globalnie. Mowa o opcji dodania spersonalizowanego przycisku CTA na Instagramie, za którym kryć się może dosyć rozbudowany formularz. Ma on dawać możliwość odpowiedzi wielokrotnego wyboru lub krótkiej, zapewniając kolejny sposób na uzyskanie głębszego wglądu w profil Twoich obserwatorów na Instagramie.
Źródło:
https://www.socialmediatoday.com/news/Instagram-Adds-Lead-Forms-on-Business-Profiles/641387/
TikTok
TikTok planuje oznaczać treści, które powiązane są z mediami państwowymi
TikTok stawia na transparentność. Specjalną etykietą będą oznaczone treści, które pochodzą z kont będących pod wpływem lub redakcją instytucji rządowych. TikTok przygotował zestaw kryteriów i pytań, które pozwalają na odpowiednią kategoryzację. Projekt, który do tej pory był w fazie pilotażowej, jest już wprowadzany na szeroką skalę, więc coraz częściej możemy być świadkami dodatkowych oznaczeń.
Na Twitterze oznaczenia pochodzenia treści to już codzienność. Wpisy polityków, czy treści rozumianych jako “wrażliwe” posiada odpowiednią adnotację. Widać to chociażby przy informacjach, które ukazały się à propos Pfizera i nagrania jednego z ich dyrektorów, posiadają oznaczenie, że temat dotyczący pandemii.
Źródło:
https://newsroom.tiktok.com/en-us/tiktoks-state-affiliated-media-policy
Twitter — prawie jak Google Search
Twitter ogłosił, że testuje targetowanie na podstawie wyszukań użytkowników portalu. Jak czytam w oficjalnym tweecie — reklamodawcy będą mogli targetować promowane Tweety na podstawie wyszukiwań użytkowników. Dodatkowo algorytm ma wychwytywać bieżące zmiany i dostosowywać wyniki do bieżących wyszukań:
Źródło:
https://twitter.com/TwitterBusiness/status/1618060428810256385?s=20&t=5m6tnY6Nxh2jRbsfQzztlw