logo

Majowy Social Media Updates

Zapraszamy Was do kolejnego, majowego Social Media Updates! Z niektórymi nowościami na pewno zdążyliście się już zapoznać i być może nawet z nich korzystacie! Dowiedzieliśmy się też, co ostatnio wyszukuje pokolenie Z na Pintereście i czy w sumie usuną tego TikToka, czy nie? Przeczytajcie i bądźcie na bieżąco! 👇🏼

Meta

Nowe funkcje na Instagramie podzieliły społeczeństwo

Na początku maja Instagram wypuścił paczkę nowych funkcji. Jedną z nich jest naklejka Add Yours Music, która jest faktycznie dość ciekawym rozwiązaniem. Pozwala ona udostępnić utwór, który pasuje do Twojego nastroju swoim obserwującym, którzy również mogą dodać muzykę. Działa to na zasadzie dobrze już znanych naklejek np. “6 Pics to Say Goodbye to May” – tu jest tak samo, tylko z muzyką. 

 

Największe kontrowersje wzbudziły w zasadzie dwie opcje i obie zakładają wykonanie jakiejś aktywności, aby zobaczyć content na story. Naklejka Frames umieszcza dowolne zdjęcie w ramce jak z Instaxa i zamazuje zawartość. Aby ją odsłonić, obserwujący muszą potrząsnąć telefonem. Z kolei naklejka Reveal z pewnością nie była tworzona z myślą o dużych kontach. 

 

Dzięki niej można opublikować ukryte story, które można zobaczyć tylko po wysłaniu np. konkretnej emotikonki w DM. Wiadome jest, że w skrzynkach odbiorczych influencerów zazwyczaj jest dość duży chaos. Wyobraźcie sobie, co musi dziać się w DM’ach po użyciu tej funkcji 🔥

 

Źródło: https://about.fb.com/news/2024/05/new-stickers-in-instagram-stories/ 

Testy na Instagramie – „Lately”

Instagram testuje nową funkcję „Lately” dla stories, która pozwala na automatyczne tworzenie wyróżnionej sekcji w profilu użytkownika. Czyli tak jak zapisujecie sobie swoje stories w wyróżnionych, tak teraz testowane jest dodatkowe okienko, na samym początku sekcji, gdzie mają być dostępne Wasze relacje przez około tydzień, a nie standardowe 24 godziny. 

 

Jest to odpowiedź na coraz mniejszą aktywność użytkowników, jeżeli chodzi o wrzucanie zdjęć/filmów na główny feed Instagrama. Nowa funkcja teoretycznie ma zwiększyć zaangażowanie i pokazać odbiorcom, jaki typ contentu zazwyczaj udostępniamy.

 

Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-recent-stories-highlights-user-profiles/716669/ 

TikTok

Możesz przeglądać TikToka podczas odpisywania na maile na jednym urządzeniu 

TikTok w ostatnim czasie dodał nową opcję, która może na zawsze zmienić funkcjonalność korzystania z aplikacji na komputerze. Od teraz możecie jednocześnie pracować lub pilnie notować na studiach, a w rogu oglądać TikToka.

 

W zasadzie to kolejny ruch platformy, który zachęca twórców do udostępniania dłuższych form wideo. Czy rośnie bezpośrednia konkurencja dla YouTube?

 

Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-floating-player-desktop-facilitate-expanded-viewing/716927/ 

Wstać! Wysoki Sąd idzie!

Na początku maja TikTok wystosował pozew przeciwko Rządowi Federalnemu i zwrócił się do Sądu Federalnego. Właściciele TikToka argumentują, że wymuszenie odłączenia się od firmy ByteDance jest „po prostu niemożliwe” oraz że wspomniana ustawa narusza Pierwszą Poprawkę do Konstytucji USA.

 

Niedługo po wystosowaniu pozwu przez TikTok, grupa twórców złożyła oddzielny pozew o zablokowanie prawa, które mogłoby zakazać aplikacji używanej przez 170 milionów Amerykanów, twierdząc, że miała ona „głęboki wpływ na życie Amerykanów”. Cała sprawa ma przyspieszone postępowanie, więc będziemy Was informować na bieżąco!

 

Źródło: https://newsroom.tiktok.com/en-us/court-filing-on-tiktok-ban-2024 

Nowa umowa pomiędzy TikTokiem a Universal Music Group

Nowa umowa licencyjna między Universal Music Group (UMG) a TikTokiem daje nadzieję na lepsze jutro! Obie firmy pracują teraz intensywnie, aby wkrótce przywrócić na TikTok muzykę artystów reprezentowanych przez Universal Music Group oraz twórców piosenek reprezentowanych przez Universal Music Publishing Group. Przypomnijmy, na TT brakuje utworów Taylor Swift, Drake’a, Bad Bunny czy Billie Eilish.

 

Źródło: https://newsroom.tiktok.com/en-us/universal-music-group-and-tiktok-announce-new-licensing-agreement 

Pinterest

Rośnie znaczenie Pinteresta u pokolenia Z

Każde pokolenie ma własny czas i ma również swoją ulubioną platformę. W przypadku pokolenia Z coraz większą popularnością cieszy się Pinterest. Osoby urodzone po 1995 roku stanowią aż 40% użytkowników. Do czego w większości służy platforma? Do tworzenia tablic z inspiracjami i listami zakupów, co powinno przyciągnąć marketingowców. Może być to jednak pułapka dla firm, które chcą reklamować się na Pintereście bez dostosowania się do panującej tam estetyki fotografii produktowej. Wszystko musi być ✨ aesthetic ✨, wiadomo! A jakie frazy były najchętniej wyszukiwane w maju?

 

✨ summer nails

✨ dzień mamy

✨ summer outfits 2024

✨ wallpaper

✨ hairstyles

 

Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/pinterest-shares-new-report-into-gen-z-user-trends/716769/ 

https://trends.pinterest.com/?country=PL%2BRO%2BHU%2BSK%2BCZ&topTrends=0 

 

X

Zamiast twitter.com ➡️  x.com

Jeszcze do niedawna powiedzenie, że ktoś tweetuje, nie było taką zbrodnią, ponieważ X ciągle w nazwie swojej domeny miał napis „Twitter”. Wraz z jej niedawnym zniknięciem zakończyła się jednak pewna era social mediów. Jeżeli jednak się pomylicie i z rozpędu zaczniecie wpisywać Twitt… w wyszukiwarce, to się nie martwcie, automatycznie przekieruje Was na stronę X. 

 

Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-is-gone-with-xcom-now-the-primary-domain-for-the-app/716539/ 

Kategoria

ostatnio dodane

Majowy Social Media Updates

Kwietniowy Social Media Updates

Case study działań contentowych i reklamowych dla marki z branży medycznej

Porozmawiajmy o Twojej firmie.

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, lub umów się bezpośrednio przez Calendly.