Czy jesteście gotowi na najnowsze aktualizacje w świecie social media? Maj 2023 przyniósł nam sporo innowacji, które mają na celu poprawę zaangażowania użytkowników i dostarczanie bardziej spersonalizowanych treści — kluczowych elementów, które mogą zwiększyć skuteczność Twojej strategii marketingowej.
W tym miesiącu skupiamy się jak zawsze na najważniejszych aktualizacjach z Mety (Facebook, Instagram), YouTuba, LinkedIna i TikToka. Przygotuj się na przegląd, który dostarczy Ci cennych informacji i pomoże Ci utrzymać przewagę konkurencyjną w dynamicznym świecie mediów społecznościowych.
Meta
Nowe opcje opinii na Reels
Meta wprowadziła nowe opcje opinii na Reels, umożliwiając użytkownikom wskazanie, co chcą na swoim kanale. Dodatkowo Meta będzie prosić użytkowników o bezpośrednią opinię, aby lepiej dostosować swoje algorytmiczne rekomendacje do zainteresowań użytkowników. Meta dodaje etykiety do Reels, aby wyjaśnić, dlaczego użytkownicy widzą pewne klipy, i planuje lepiej wyeksponować klipy Reels w kanale Watch.
źródło: https://about.fb.com/news/2023/05/discover-and-personalize-facebook-reels/
Testowanie narzędzi AI do tworzenia reklam
Meta rozpoczęła testowanie nowych narzędzi AI do tworzenia reklam na Facebooku i Instagramie, w tym wariacji tekstu, generowania tła i przycinania obrazów. Projekt AI Sandbox, obecnie testowany przez małą grupę reklamodawców, ma na celu udoskonalenie opcji AI i budowę lepszych kampanii reklamowych.
źródło: https://www.facebook.com/business/news/introducing-ai-sandbox-and-expanding-meta-advantage-suite
Ewolucja targetowania reklam AI
Meta przedstawiła swoją ewoluującą procedurę targetowania reklam AI, która poprawia efektywność reklam pomimo ograniczeń w zbieraniu danych online. Firma opracowała nowy proces dostarczania reklam o nazwie 'Meta Lattice’, który wykorzystuje wiele punktów danych do przewidywania prawdopodobnych odpowiedzi na reklamy za pomocą AI i innej technologii predykcyjnej.
źródło: https://ai.facebook.com/blog/ai-ads-performance-efficiency-meta-lattice/?utm_source=twitter&utm_medium=organic_social&utm_campaign=blog&utm_content=thread
Reklamy w wynikach wyszukiwania na Instagramie
Meta ogłosiła, że reklamy w wynikach wyszukiwania na Instagramie będą teraz dostępne za pośrednictwem Instagram Marketing API. Pozwala to platformom zarządzania społecznością stron trzecich oferować nowy typ umieszczania reklam na Instagramie w swoich aplikacjach. Ciekawe kiedy reklamy w wyszukiwarce na Instagramie pojawią się w Polsce.
źródło: https://developers.facebook.com/blog/post/2023/05/24/instagram-search-results-ads/
Testowanie procesu tworzenia naklejek za pomocą generatywnego AI
Instagram testuje nowy proces tworzenia naklejek za pomocą generatywnego AI w aplikacji, co może potencjalnie dodać nowy poziom personalizacji i zaangażowania do Instagram Stories. Funkcja, obecnie w fazie eksperymentalnej, pozwala użytkownikom tworzyć unikalne, spersonalizowane naklejki za pomocą AI.
źródło: https://twitter.com/alex193a/status/1653857282742972416
GIFy w komentarzach
Instagram wprowadził GIFy w komentarzach, co ma na celu zwiększenie zaangażowania użytkowników i uczynienie platformy bardziej przyjemną. Użytkownicy mogą teraz wyrażać się w bardziej kreatywny i interaktywny sposób, dodając GIFy do swoich komentarzy.
źródło: https://about.fb.com/news/2023/05/introducing-new-features-to-make-the-most-of-your-instagram-experience/
Planowanie Instagram Stories przez platformy stron trzecich
Instagram planuje umożliwić platformom stron trzecich harmonogramowanie Instagram Stories. Ułatwi to firmom i twórcom zarządzanie treściami na Instagramie, poprawi efektywność i potencjalnie prowadzi do zwiększenia zaangażowania.
źródło: https://developers.facebook.com/blog/post/2023/05/16/introducing-stories-publishing-to-the-content-publishing-api-on-instagram/
YouTube
Więcej sposobów na reklamowanie się za pośrednictwem YouTube Shorts
YouTube dodaje więcej sposobów na reklamowanie się za pośrednictwem YouTube Shorts, aby wykorzystać trendy konsumpcji treści krótkiej formy i maksymalizować możliwości promowania swojej marki w aplikacji. YouTube dodaje Shorts do kampanii Video Reach, które wykorzystują AI do umieszczania reklam w celu poprawy zasięgu i efektywności. Dodatkowo YouTube dodaje Shorts do YouTube Select, swojej premium opcji prezentacji reklam, która gwarantuje, że twoje promocje są pokazywane obok najpopularniejszych treści dnia.
źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/new-ways-to-build-awareness-with-youtube-shorts/
Wiadomości tworzone przez AI dla rekruterów
LinkedIn kontynuuje integrację elementów generatywnego AI, tym razem w ramach swojej platformy Recruiter, dodając wiadomości tworzone przez AI, które profesjonaliści HR mogą następnie wysyłać do potencjalnych kandydatów. Wiadomości te są dostosowywane i personalizowane na podstawie najlepszych praktyk InMail, co umożliwia użytkownikom szybkie i łatwe tworzenie wiadomości, którą mogą następnie wysłać do potencjalnego kandydata.
źródło: https://www.linkedin.com/pulse/hiring-edition-showcase-your-values-ai-powered-inmails-tomer-cohen/
TikTok
Rozszerzenie programu kreatywności
TikTok rozszerza swój program kreatywności, oferując twórcom więcej możliwości zarabiania. Program ma na celu wsparcie twórców narzędziami i zasobami do rozwoju ich obecności i dochodów na platformie.
źródło: https://newsroom.tiktok.com/en-us/unlocking-even-more-opportunities-for-creators-with-the-creativity-program-beta
Rozszerzenie reklam Pulse Ads
TikTok rozszerza reklamy Pulse Ads na konkretne sektory i tematy. Pulse Ads to krótkie, przyciągające uwagę reklamy, które są wyświetlane, gdy użytkownicy otwierają aplikację. To rozszerzenie pozwoli reklamodawcom na skuteczniejsze targetowanie swoich reklam.
źródło: https://newsroom.tiktok.com/en-us/pulse-premiere
Rozbudowa potencjału odkrywania biznesu
TikTok stara się rozbudować swój potencjał odkrywania biznesu, zachęcając użytkowników do dodawania lokalizacji i dzielenia się swoimi doświadczeniami ze sklepami stacjonarnymi w aplikacji. Może to być znaczący krok w kierunku zwiększenia swoich narzędzi do odkrywania i stania się kluczową aplikacją dla swojej głównie młodej bazy użytkowników.
źródło: https://twitter.com/ahmedghanem/status/1658169498019545088
Testowanie chatbota AI 'Tako’
TikTok testuje nowe doświadczenie z chatbotem AI 'Tako’ w aplikacji na Filipinach. Chatbot ma na celu pomóc użytkownikom odkrywać rozrywkowe i inspirujące treści na TikToku. Platforma podchodzi ostrożnie do wprowadzenia, z ograniczonym testowaniem na tym etapie.
źródło: https://techcrunch.com/2023/05/25/tiktok-is-testing-an-in-app-ai-chatbot-called-tako/?
Podsumowanie — co dalej w świecie social media?
Te innowacje to tylko wierzchołek góry lodowej, a przyszłość mediów społecznościowych zapowiada się jeszcze bardziej ekscytująco.
Od personalizowanych naklejek na Instagramie, przez inteligentne narzędzia AI na LinkedIn, po ekscytujące możliwości reklamowe na YouTube i TikToku — te aktualizacje pokazują, że platformy social media nieustannie ewoluują, dostosowując się do zmieniających się trendów i potrzeb użytkowników, szczególnie tych związanych z AI.
Te zmiany oznaczają nowe możliwości dotarcia do swojej docelowej grupy odbiorców i dostarczenia im bardziej spersonalizowanych, angażujących treści. Kluczem do sukcesu jest bycie na bieżąco z tymi zmianami i elastyczne dostosowywanie swoich strategii marketingowych.
Eksperymentujcie i nie bójcie się wykorzystywać tych nowych funkcji w swojej strategii marketingowej. Kto wie, może właśnie jedna z tych aktualizacji okaże się kluczem do Twojego sukcesu? Do usłyszenia w przyszłym miesiącu na kolejnym przeglądzie social media!