Oj, działo się i to sporo. Sprawdźcie nasze podsumowanie lutego, w którym przeczytacie o nowościach na Facebooku, Instagramie, Pintereście, YouTubie, LinkedInie, Snapchacie i Twitterze. Która platforma rozważa wprowadzenie płatnych weryfikacji kont śladem Twittera? Która aplikacja dodaje, a która usuwa możliwość robienia zakupów podczas transmisji live? Przeczytajcie 👇
Meta
Facebook
Płatne odznaki weryfikacji
Meta najpierw po cichu testowała płatne znaczniki kont zweryfikowanych, co zauważył jeden z programistów we fragmencie kodu stosując inżynierię odwrotną. Po krótkim czasie oficjalnie wprowadziła w ramach testu możliwość zakupu Meta Verified na terenie Australii i nowej Zelandii. Cena weryfikacji to 11.99$ miesięcznie na komputery i 14.99 na urządzenia mobilne. Pakiet oprócz weryfikacji zawiera także zestaw ekskluzywnych naklejek dla Stories (FB i IG) oraz dla Facebook Reels i sto darmowych gwiazdek miesięcznie do okazywania swojego wsparcia innym twórcom.
źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/Meta-Considers-Paid-Checkmarks-Facebook-Instagram/641994/
Transparentność reklam
Meta zwiększa transparentność w temacie targetowania reklam. Zakładka “Dlaczego widzę te reklamę” będzie zawierać informacje o tym, jak Twoja aktywność może informować modele uczenia maszynowego o Twoich preferencjach. Zakładka będzie zawierać również nowe przykłady i ilustracje wyjaśniające, jak modele uczenia maszynowego łączą różne tematy, tak, aby pokazywać odpowiednie reklamy.
źródło: https://about.fb.com/news/2023/02/increasing-our-ads-transparency/
Wycofanie opcji zakupów na żywo
Instagram usuwa opcję robienia zakupów podczas live, która była dostępna i szeroko wykorzystywana na zagranicznych rynkach i cieszyła się bardzo dużą popularnością. Decyzja zaskakuje, ponieważ zakupy na żywo były ogromnie popularne w Chinach, przynosząc w tym regionie blisko 400 miliardów dolarów w samym 2022 roku. Odpowiada to prawie połowie wszystkich wydatków na e-commerce w USA w ubiegłym roku. Handel na żywo okazał się również bardzo popularny wśród młodszych odbiorców, przy czym użytkownicy w wieku 27 lat i młodsi najszybciej zaadaptowali się do tej formy robienia zakupów. W Polsce tzw. “live’y zakupowe” również cieszą się ogromną popularnością.
źródło: https://consent.yahoo.com/v2/collectConsent?sessionId=3_cc-session_53fe5ed8-cef4-48e4-a928-109a724d86f6
Instagram channels
W odniesieniu do szerokiego trendu użytkowników preferujących wiadomości prywatne zamiast dzielenia się publicznymi aktualizacjami Instagram decyduje się wprowadzić kanały. Mogą one być kolejnym sposobem, który pomoże twórcom i markom angażować odbiorców w bardziej organiczne i natywne interakcje.
https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-launches-channels-broadcast-chat-feature/642969/
https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-launches-channels-broadcast-chat-feature/642969/
źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-launches-channels-broadcast-chat-feature/642969/
Znaczniki lokalizacji Reels
Instagram testuje opcję dodawania znaczników lokalizacji do Reels. Jak podaje Instagram: „Instagram podaje te informacje, ponieważ w rzadkich przypadkach konta mogą wprowadzać ludzi w błąd co do miejsca ich siedziby”.
https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-user-location-listings-on-reels-clips/643194/
źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-user-location-listings-on-reels-clips/643194/
TikTok
Video Insights
TikTok pomaga twórcom lepiej rozumieć ich wydajność wideo i konkretne elementy, które działają w każdym filmie, dzięki nowemu elementowi analitycznemu Video Insights, dostępnemu w sekcji raportowania w TikTok Ads Manager. Ta funkcja umożliwia badanie wydajności swoich materiałów, porównywanie z benchmarkami branżowymi, zaangażowanie klatka po klatce, wydatki na reklamę, podział widowni a nawet analizę komentarzy według sentymentu i tematu.
źródło: https://www.tiktok.com/business/en-US/blog/video-insights-ad-creative-data
Zaostrzenie polityki bezpieczeństwa
TikTok wprowadza nowy system oparty śledzeniu i odsiewaniu kont, które łamią zasady korzystania z aplikacji. System opiera się na wykrywaniu kont, które często nie przestrzegają zasad z tej samej kategorii i następnie przydziela im punkty karne. Po uzbieraniu wyznaczonej liczby punktów konto zostaje zawieszone. Pozwoli to zautomatyzować system wykrywania kont i przyspieszyć proces wykrywania naruszeń regulaminu.
źródło: https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-02-01/tiktok-runs-test-to-see-if-users-can-live-with-less-music?leadSource=uverify%20wall
Resetowanie strony Dla Ciebie
Czasem strona Dla Ciebie może stać się nużąca. Czasami algorytm może sugerować nam nudne lub, co gorsza, szkodliwe filmiki. TikTok testuje wprowadzenie możliwości zresetowania Dla Ciebie, tak, aby algorytm mógł zaproponować nam zupełnie nowe treści dostosowane do naszych aktualnych zainteresowań.
źródło: https://mashable.com/article/tiktok-for-you-page-reset
Zakupy podczas live
Podczas gdy Instagram się wycofuje to TikTok testuje opcję robienia zakupów podczas streamów na żywo. Może się to okazać strzałem w dziesiątkę w związku z tym, że według statystyk coraz więcej użytkowników korzysta z aplikacji w celu wyszukiwania informacji i potencjalnie również produktów czy usług.
źródło: https://adage.com/article/digital-marketing-ad-tech-news/tiktok-quietly-testing-app-checkout-here-are-brands-using-it/2473856
Creativity Program
Creativity Program Beta jest skierowany do twórców powyżej 18 lat, którzy spełniają minimalne wymagania dotyczące liczby followersów i wyświetleń wideo oraz posiadać konto o wysokim standardzie. Aby zacząć zarabiać na filmach z tego programu, twórcy muszą tworzyć i publikować wysokiej jakości, oryginalne treści dłuższe niż jedna minuta. Twórcy będą mieli dostęp do zaktualizowanego pulpitu nawigacyjnego, aby zobaczyć, czy ich wideo się kwalifikuje oraz jakie są szacowane przychody. Będą mieli też dostęp do metryki i analityki wydajności wideo.
źródło: https://newsroom.tiktok.com/en-us/unlocking-even-more-opportunities-for-creators-with-the-creativity-program-beta
Pinterest Academy
W tym miesiącu ruszyło Pinterest Academy, czyli miejsce, w którym reklamodawcy Pinteresta będą mogli się doskonalić i zdobywać aktualną wiedzę na temat zakupu reklam. Znajdą się tam nie tylko poradniki, ale również insighty rynkowe, wskazówki oraz omówienie procesu tworzenia kampanii krok po kroku.
źródło: https://business.pinterest.com/en-us/blog/new-pinterest-academy-platform/
YouTube
Podział przychodów z Shorts
YouTube podzieli się dochodami z twórcami z YTShorts. Od początku lutego rozpoczęto program, w którym YouTube oddaje zakwalifikowanym twórcom 45% przychodu netto z reklam wyświetlanych pomiędzy YouTube Shorts. Pozostałe 55% YouTube zostawia dla siebie.
źródło: https://support.google.com/youtube/answer/12504220?hl=pl
Snapchat
Snapchat coraz większy
Pomimo że niektórzy z nas zapomnieli o Snapchacie, to ta, niegdyś najbardziej trendująca aplikacja, ciągle rośnie w siłę. Komunikator z duszkiem w logo przekroczył liczbę 750 milionów zarejestrowanych użytkowników. W samym Q4 przybyło około 12 milionów snapowiczów.
źródło: https://s25.q4cdn.com/442043304/files/doc_financials/2022/q4/Q4’22-Earnings-Slides.pdf
Więcej zabawy z audio
Snapchat dodaje kilka nowych elementów dźwiękowych. Polecane klipy dźwiękowe dla Lenses oraz synchronizacja dźwięku dla wideo i fotomontaży, to tylko część z nowych funkcjonalności. System synchronizacji dźwięku to spore ułatwienie dla fanów amatorskiego montażu i publikacji treści. Snapchat mocno weryfikuje rynek, podgląda konkurencję, ale też wprowadza swoje innowacje.
źródło: https://newsroom.snap.com/pl-PL/sounds-recommendations-sync
Newsletter już nie tylko maile
LinkedIn dynamicznie rozwija funkcje newslettrów. Firma Sunnyvale w Kalifornii zanotowała 10-krotny wzrost popularności wspomnianej funkcjonalności. Teraz oddała do dyspozycji swoim odbiorcą nowe funkcje analityczne, które mają wspomóc rozwój tego kanału dotarcia. Co więcej, Newslettery Linkedina mogą mieć też pozytywne przełożenie na SEO. Może mieć to ciekawe skutki w konfrontacji z nieustającą falą treści o chatcie GPT na LinkedInie i potencjalnie wykorzystania go, właśnie w newsletterach.
Więcej opcji targetowania
Coraz większa liczba użytkowników LinkedIna, a także rosnąca świadomość firm o benefitach pokazywania się w tym medium społecznościowym, skutkuje tym, że system reklamowy LinkedIna pozwala nam na dokładniejsze targetowania. Jak czytamy u źródła:
“With interest targeting, you can translate the breadth of content, conversations, and engaging moments shared every day on LinkedIn into targeting that enables you to reach potential B2B buyers with messaging that matches their professional interests.”
Nowe opcja pozwalają na sprawniejsze docierania do naszej grupy docelowej, a przez to zmaksymalizowanie efektywności działań poprzez omijanie tych, którzy nie są zainteresowani naszymi produktami.
źródło: https://www.linkedin.com/business/marketing/blog/linkedin-ads/introducing-interest-targeting
Google Search, tylko że to Twitter
Search Keywords Ads, to nowy sposób targetowania na Twitterze. Portal Elona Muska postanawia mocno wykorzystać tekstowość platformy i przełożyć ją na możliwość docierania do osób zainteresowanych danymi frazami. Reklamodawcy będą mogli teraz pozycjonować swoje treści w wyszukiwarce Twittera. Materiały również będą oznaczone jako promowane. Rozwiązanie to stanowi doskonałe uzupełnienie obecnej oferty portalu i przy odpowiednim wykorzystaniu może przysłużyć się wielu reklamodawcom.
źródło: https://www.searchenginejournal.com/twitter-rolls-out-search-keywords-ads-to-all-advertisers/477362/#close