logo

Kwietniowy Social Media Updates

Wracamy do Was z regularnym Social Media Updates! Co nowego pojawiło się w kwietniu? Z pewnością wiele zmian w funkcjonowaniu aplikacji od Meta, wielki powrót utworów Taylor Swift na TikToka i… jego potencjalna sprzedaż. Przeczytajcie i bądźcie na bieżąco 👇🏼

Meta

Treści wygenerowane przez AI oznaczone etykietą

Czy kiedykolwiek podczas przeglądania zdjęć lub rolek na Instagramie jakieś miejsce spodobało Wam się na tyle, że zapisaliście je sobie na potem, aby potencjalnie w przyszłości je odwiedzić? A później to się okazało, że niestety, ale ono nie istnieje, a Wy daliście się nabrać, bo treść została wygenerowana przez AI. Tego typu przykładów wprowadzania użytkowników w błąd w ostatnim czasie było mnóstwo. W związku z tym Meta wprowadza oznaczanie treści, które zostały wygenerowane lub modyfikowane z pomocą AI, jako „Made with AI”. Kontroli będą podlegać udostępniane materiały wideo, audio oraz obrazy. 

 

Źródło:

https://about.fb.com/news/2024/04/metas-approach-to-labeling-ai-generated-content-and-manipulated-media/

Nowy chat Meta AI w Waszych apkach

Rozmawiacie na grupowym czacie o planowaniu wakacji, szukacie inspiracji, miejsc wartych odwiedzenia, ale żeby faktycznie coś znaleźć, musicie wyjść z aplikacji i przełączać się do innego okna. Meta jak to zwykle bywa, myśli o wszystkim, dlatego m.in. w USA na platformach takich jak Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger dostępny jest już asystent Meta AI, powstały na bazie LIama 3. Umożliwia on łatwy dostęp do informacji w czasie rzeczywistym bez konieczności opuszczania aplikacji. Może on również pomóc w zadaniach matematycznych czy pisaniu maili.

 

Asystent nie jest na razie dostępny w Polsce, jednak wszystko wskazuje na to, że w niedługim czasie się to zmieni. Stay tuned!

 

Źródło: https://about.fb.com/news/2024/04/meta-ai-assistant-built-with-llama-3/

Instagram: paczka nowych features

W końcu coś, o czym wszyscy marzyliśmy! Na Instagramie pojawi się sporo nowych funkcjonalności, które po prostu z punktu widzenia UX są bardzo przydatne. Co nowego? 

Edycja wiadomości do 15 minut po wysłaniu, przypinanie wiadomości na górze konwersacji, zapisywanie ulubionych gifów na grupowych i indywidualnych czatach, aby wysyłać je szybciej i częściej. 

 

Źródło: https://about.fb.com/nkonwersjiews/2024/03/instagram-dm-updates/ 

TikTok

It’s me, hi, I’m the problem, it’s me – tego z pewnością nie powiedział TikTok

Pamiętacie tę głośną sprawę pomiędzy TikTokiem a Universal Music Group dotyczącą licencji na utwory m.in. Adele, The Weekend, Lady Gagi czy Billie Eilish? Mimo ciągle trwającego konfliktu pomiędzy wytwórnią a platformą Taylor Swift postanowiła się od niego odseparować i najprawdopodobniej zawarła odrębną umowę z TikTokiem na promocję swojego nowego albumu, co pozwoliło na powrót jej utworów do aplikacji.

 

Nie da się ukryć, że wiele utworów nawet największych gwiazd wybiło się właśnie dzięki TikTokowi i viralowym filmikom. 

 

Źródło: https://variety.com/2024/digital/news/taylor-swift-songs-return-tiktok-1235967738/ 

 

Ban na TikToka – czy w USA nie wiedzą o istnieniu VPN?

Joe Bidena podpisał ustawę wymagającą od ByteDance, właściciela TikToka, sprzedaży amerykańskiej części firmy inwestorowi spoza Chin. Firma ma na to 12 miesięcy, w przeciwnym razie TikTok przestanie być dostępny w USA. ByteDance jednak zapowiedział walkę z tą decyzją w sądach, twierdząc, że ustawa jest niekonstytucyjna.

 

Firma podkreśla, że posiada międzynarodową strukturę właścicielską, z amerykańskimi inwestorami posiadającymi 60% udziałów. USA motywuje swoje działania obawami o bezpieczeństwo danych użytkowników, co jest wynikiem globalnych napięć i obaw o cyberbezpieczeństwo. Sytuacja jest mocno rozwojowa i do końca nie wiadomo, jaki to będzie miało wpływ na działanie aplikacji w przyszłości. Dla bezpieczeństwa warto swój content udostępniać w kilku miejscach.  

 

Źródło: https://newsroom.tiktok.com/en-us/statement-on-enactment-of-the-tiktok-ban-april-24-2024 

Snapchat 

Apka wycofuje niektóre funkcje przez zły wpływ na relacje międzyludzkie

Czy kiedykolwiek było Wam smutno, że nie jesteście w czyichś najbliższych znajomych na Snapie? Wam może nie, ale wielu użytkownikom tak. Funkcja „Solar System” na Snapchacie pokazuje, jak często użytkownicy rozmawiają ze swoimi przyjaciółmi, przedstawiając ich jako planety na orbicie. Ta najbliżej słońca w teorii miała być najlepszym przyjacielem. Niestety wielu młodych użytkowników aplikacji porównywało się pomiędzy sobą, co powodowało zamieszanie, kłótnie i nieporozumienia w relacjach w prawdziwym życiu. W związku z tym  

Snapchat zdecydował, że funkcja ta będzie wyłączona domyślnie, a każdy, kto chce z niej korzystać, musi ją włączyć sam. 

 

Źródło: https://newsroom.snap.com/pl-PL/best-friends-streaks-and-the-solar-system 

Kolejna platforma przeciwdziała dezinformacji 

Snapchat wprowadza nowe oznaczenia dla obrazów generowanych przez AI, dodając specjalne znaki wodne z ikoną ducha Snapchata, które będą informować, że obraz został stworzony za pomocą sztucznej inteligencji. Dzięki temu użytkownicy będą wiedzieć, co jest prawdziwe, a co nie do końca. 

 

Aplikacja zaktualizowała również swoje zasady dotyczące AI, wprowadzając dodatkowe testy bezpieczeństwa i wytyczne, które mają zapobiegać potencjalnie szkodliwym treściom generowanym przez AI.

 

Źródło: https://values.snap.com/news/ai-on-snapchat-improved-transparency-safety-policy?lang=en-US&_ga=2.93615005.1094048309.1713136364-548132139.1666631974 

X

Duże spadki reklamowe

Hyundai zdecydował o wstrzymaniu swoich wydatków reklamowych na platformie X po tym, jak ich reklamy zostały wyświetlone obok treści promujących nazizm. Takich sytuacji było jednak w ostatnim czasie więcej i nasiliły one obawy dotyczące skuteczności nowego podejścia X do moderacji treści, które polega na ograniczaniu zasięgu, a nie usuwaniu nawet tak kontrowersyjnych treści.

 

W odpowiedzi X wprowadza nowe etykiety dla tweetów, które mogą naruszać zasady platformy. Etykiety te mają informować użytkowników, że widoczność takich treści została ograniczona. Dzięki temu użytkownicy będą wiedzieć, kiedy post jest mniej widoczny z powodu potencjalnego naruszenia zasad. Pomimo starań, X nadal boryka się z trudnościami w utrzymaniu standardów bezpieczeństwa marki.

Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/x-continues-display-ads-alongside-harmful-content/713682/ 

Kategoria

ostatnio dodane

Kwietniowy Social Media Updates

Case study działań contentowych i reklamowych dla marki z branży medycznej

Czerwcowe social media updates

Porozmawiajmy o Twojej firmie.

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, lub umów się bezpośrednio przez Calendly.