logo

‘23 to jeszcze więcej indywidualnego contentu

Agregowanie danych, analiza, segmentacja, działania i tak w koło. Proces znany każdemu marketerowi, często czasochłonny i wymagający wprowadzania zmian, które nie zawsze są dobrze przyjmowane. Co, jeśli to nie my musielibyśmy odpowiadać za dostosowanie treści do naszych odbiorców, tylko robiłby to zaawansowany algorytm?

Content a użytkownicy zmieniającego się internetu

Bazowanie na utartych schematach, szczególnie jeżeli dotychczas przynosiły rezultaty, jest drogą, której nie należy porzucać. Warto jednak pamiętać, że nasi odbiorcy ewoluują, a schematy ulegają dezaktualizacji. Jak pokazują badania Forrester Research prawie 80% konsumentów wybrało, poleciło lub zapłaciło za markę, która oferuje “spersonalizowane doświadczenia”. Twilio Segment podaje natomiast, że prawie połowa konsumentów jest bardziej chętna do ponownego zakupu, jeżeli sposób dobierania treści i produktów jest spersonalizowany. Świadomość konsumentów na temat dostosowywania treści do ich potrzeb stale rośnie. W 2021 roku około 45% ankietowanych uważało, że marki będą traciły “lojalność”, jeżeli nie będą dostarczać spersonalizowanych treści. W 2022 roku wynik ten wzrósł aż do 62%.

W jakich obszarach marketerzy mogą oferować personalizację treści i jednocześnie wspomagać się narzędziami AI, które będą ułatwiać im pracę?

Landing pages

Ściągnięcie docelowego odbiorcy na naszą stronę wiąże się często ze starannie zaplanowanymi działaniami obudowanymi szeroką analizą, braniem pod uwagę wszystkich możliwych wskaźników, a także ciągłym ulepszaniem i dostosowywaniem produktów. Najczęściej marketerzy pokrywają kilka głównych grup odbiorców, starając się im zapewnić możliwie wysoki poziom treści. Na rynku pojawia się coraz więcej rozwiązań opartych na AI, które pozwalają przekuć dane o naszych użytkownikach w spersonalizowane strony docelowe. Te mają z kolei zapewnić jak najlepsze doświadczenia dla użytkowników, a nam optymalną konwersję. Wyobraźmy sobie, że prowadzimy sklep zoologiczny online i użytkownik witany jest krótką ankietą lub systemem wyboru, które dobierają od razu produkty, dostosowane do jego pupila. Po zalogowaniu wyświetlane są banery np. z psami tej samej rasy co jego pies oraz artykuły dotyczące dbania o ten konkretny gatunek. Agregując takie ilości danych, prowadząc uporządkowany system CRM i otwierając się na coraz to nowsze rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, jesteśmy w stanie zapewniać bardzo mocno spersonalizowane treści dla naszych użytkowników.

E-mail marketing

Podróż użytkownika przez nasz proces zakupowy/usługowy, czyli customer journey, to kolejny aspekt, który daje marketerom spore pole do personalizacji i dostarczenia użytkownikowi treści, które chce oglądać. Mailing nie ogranicza się już do basicowego newslettera, informacji o statusie zakupu, czy też przypomnienia o pozostawionym koszyku. Dzięki rozwiązaniom machine learningowym i algorytmom sztucznej inteligencji nasz użytkownik może dostawać informacje w oparciu o konkretne kliknięcia, czas spędzony nad danym elementem i szybkość podjęcia jakiegoś działania. To, co wnoszą obecne rozwiązania, to analiza powyższego procesu, automatyzacja dobierania treści, a nawet formy wizualnej, a także rekomendowanie najlepszych strategii na podstawie danych historycznych. 

Aplikacje i powiadomienia push

Marki zdają sobie sprawę, że ogromna konkurencja na rynku wymusza stosowanie coraz to nowszych technik zapewnienia powracalności użytkowników. Według danych YotPo uśredniony współczynnik retencji w e-commerce waha się między 15% a 30%. W rankingu priorytetyzacji odbieranych informacji, stworzonym przez OneSignal, to właśnie notyfikacje są na pierwszym miejscu i wyprzedzają tym samym maile. To dlatego coraz częściej spotykamy powiadomienia w stylu: “Cześć Karol, właśnie przygotowaliśmy Twoją paczkę. Jutro powinna być u Ciebie”. Stały kontakt z klientem, skracanie dystansu i zapewnienie mu tych informacji, które są dla niego istotne to aspekty, które powinny być mocno rozbudowane, a dzięki wykorzystaniu AI proces ten będzie coraz powszechniejszy.

 

W myśl słów Oscara Wilde’a “Nie zasady, lecz indywidualności rządzą światem”, i to właśnie marketerzy będą tę indywidualność uwypuklać. Rok 2023 przyniesie jeszcze więcej rozwiązań pomagających nam personalizować treści dla naszych odbiorców. Będzie się to działo w sposób zautomatyzowany, a ich dostępność i łatwość implementacji może przynieść bardzo ciekawe obserwacje i zmiany zachowań użytkowników. 

 

Kategoria

ostatnio dodane

Lipcowy Social Media Updates

Czerwcowy Social Media Updates

Majowy Social Media Updates

Porozmawiajmy o Twojej firmie.

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, lub umów się bezpośrednio przez Calendly.